Home staging [čti houm stejdžing] je příprava nemovitosti na prodej nebo pronájem a její profesionální prezentace na realitním trhu. Na rozdíl od interiérového designu, který je zaměřen na vlastní domov nebo firemní prostory, Home staging se zaměřuje na nemovitosti určené k prodeji nebo pronájmu. Cílem je zvýšení atraktivity nemovitosti pro co nejširší okruh potenciálních zájemců a to především sladěním barevných schémat, uspořádáním nábytku a barevně sladěných doplňků, nastavení osvětlení a odstranění všech negativních elementů, které by potenciálnímu zájemci ztěžovaly představu, že by právě tady mohl bydlet.
Zde si ukážeme příklad takového home stagingu. Máme zde dvě fotografie, před a po.
Zdroj obrázku: Three Pillars Realty Inc. | Austin, Texas
Na první pohled můžeme vidět, že obrázek č. 2 vypadá o poznání lépe, určitě přitáhne o mnoho zájemců více, než obrázek č. 1. Na obrázku č. 2 je Vám předložena i možnost jak byt zařídit a vyvolá ve Vás lepší představu o tom, jak by takový byt či dům zařízený vypadal.
Ale pokud si oba obrázky prohlédnete důkladně, můžete vidět, že home staging je v mnoha případech velmi klamavá reklama. Pokud se podíváme na šířku francouzských oken na prvním obrázku a porovnáme s šířkou oken na druhém obrázku, vidíme, že díky home stagingu lze nemovitost tzv. nafouknout. Na pohled to sice vypadá lépe, ale pokud se rozhodnete pro prohlídku a dorazíte na místo, o kterém máte představu, že vypadá jako na fotografii č. 2 a v realitě poté vidíte, že vypadá jako na obrázku č. 1, čeká Vás nejspíš velké zklamání. Rozdílu si můžete všimnout i v množství světla na fotografiích. Očekáváte krásný, velký prosvětlený pokoj a na prohlídce zjistíte, že se jedná o průměrný, ne až tak světlý prostor.
Takže, home staging rozhodně může pomoci přilákat více zájemců, ale také se může stát, že ti zájemci budou v konečném výsledku na prohlídkách spíše zklamaní, než nadšení.
Naše realitní kancelář RK Adriana ukazuje nemovitosti tak, jak ve skutečnosti vypadají, takže pokud se rozhodne klient pro prohlídku, bývá spíše mile překvapen, že to ve skutečnosti vypadá lépe a s mile překvapeným, nadšeným člověkem se i posléze jedná lépe o případném pronájmu nebo prodeji nemovitosti.